Testirajte inteligenciju svoje mace

Lako je govoriti o mačjoj inteligenciji, ali definirati što to tačno znači je ono što je teško.

cropped-51.jpg

Nedvojbeno se mačja inteligencija očituje u njihovoj izvanrednoj sposobnosti snalaženja u prostoru, urođenom poznavanju pokreta i sile, sposobnosti da izaberu idealno mjesto za život, oštar smisao za prepoznavanje opasnosti, oprez i samoobranu, sposobnost da znaju što treba a što ne treba jesti, prepoznavanje ponašanja drugih životinja, sklonost obilaženju, istraživanju i obilježavanju teritorija i shvaćanje značaja osobne higijene. Zanimljivo je kako za razliku od pasa koje nekim od tih stvari treba učiti, mace imaju urođene te sposobnosti. Tako da su, što se tiče svijesti o prostoru, tjelesne i inteligencije pokreta, te prirodne inteligencije, mačke pametnije i od nas ljudi i od pasa.

Kako mačke razmišljaju

Neki stručnjaci za ponašanje smatraju da mačke razmišljaju u slikama i pamćenjem mirisa i zvukova. Dokazano je da mačići najbolje uče zapažanjem. Mačići koji imaju priliku gledati majku kako lovi miša odrast će u mnogo bolje lovce nego oni kojima se ta prilika nikada nije pružila.

Pamćenje velikih prostora

Dobro su poznate priče o mačkama koje su neprimjećene ušle u neko vozilo i dospjele stotinama kilometara daleko od kuće, a onda ipak uspjele da pronađu put natrag. Nama je sve do danas nepoznato kako mačke postižu takve podvige.

Poznavanje sile i kretanja

Svakog dana u životu mačke se nalaze na probi što se tiče shvaćanja pojmova sile, mase i ubrzanja. Najbolje primjere za to pružaju nam mačke koje progone i love plijen.

Mačji snovi

Ponekad mačka u snu pruža i isteže šape, mrda brkovima, maše repom ili ispušta zvukove. To se događa kada je mačka u REM fazi, koja podrazumijeva dubok san i aktivno sanjanje. U REM fazi električni impulsi u mozgu aktivni su kao i kada je mačka budna, pa možemo s razlogom zaključiti da mačka, baš kao i mi, u ovoj fazi sanja. Mačke uživaju u spavanju. U prosjeku prespavaju oko osamnaest sati dnevno.

Jedinstveni oblici inteligencije

U usporedbi sa psima, svinjama ili primatima mačka nije naročito dobra u riješavanju zagonetki i pronalaženju izlaza iz labirinta, ali vlasnici mačaka često dolaze do zaključka da njihove ljubimice posjeduju izvjesnu ekstrasenzornu inteligenciju: da vide ono što mi ne vidimo i mogu da predvide događaje – ukratko, da su pomalo vidovite.

Majčinska svijest

Njega koju majka mačka pruža svojim mladima oblik je instinktivnog ponašanja, kao i kod svih drugih sisavaca. Hranjenje, umivanje i prenošenje mačića povezani su, međutim, i sa inteligencijom.

Test: koliko je pametna vaša mačka?

Bodovi: nikada = 0, ponekad = 5, uvijek = 10

Moja mačka je samostalna i brine sama o sebi.

Moja mačka pokušava da me navede da joj ispunim ono što hoće.

Moja mačka je živahna, radoznala i istraživački raspoložena.

Moja mačka razumije moje osjećaje i raspoloženja i reagira na njih.

Moja mačka je opuštena i mirna kad nepoznati ljudi dođu u kuću.

Moja mačka prepoznaje svoje ime i doći će kada je pozovem.

Moja mačka je sposobna rješavati probleme, na primjer otvoriti ormar.

REZULTATI 

0–25 – moglo bi i bolje

26–49 – prilično je inteligentna

50–70 – genije među mačkama

Leave a comment